AÇILAR (Pelin Çakır - Fatma Okumuş - Gülçin Ateş - Tuğba Şimşek)





  
Pelin ÇAKIR
Fatma OKUMUŞ
Gülçin ATEŞ
Tuğba ŞİMŞEK

Özel Öğretim Yöntemleri

Pedagojik Öğretim Programı

Prof.Dr.Nesrin ÖZSOY

2016




Dersin Adı                    : Matematik

Konu                             : Açılar

Sınıf                              : 6

Hedef – Davranış                   : Açıları kavrama
  Açıların günlük hayatta yeri

Öğretim Kuramı            : Beyin Temelli Öğrenme

Öğretim Yaklaşımı        : Aktif Öğrenme

Öğretim Stratejisi          : Buluş Yolu
  Sunuş Yolu

Öğretim Yöntemi                    : Anlatım Yöntemi
  Örnek Olay

Öğretim Tekniği            : Soru – Cevap
  Konu Anlatımı

Öğretim Materyalleri     : Akıllı Tahta
                                        Sınıf İçi Araç ve Gereçler
                                        Açılarla İlgili Materyaller


·        Konu Anlatımı :
















·         Resimler :












·         Dijital Hikaye :

PIERRE VE SAMUEL KARDEŞLER
Zamanın birinde küçük bir kasaba da tüm eşyaları yapan iki marangoz kardeş varmış. Küçük kardeşin adı Pierre, büyük kardeşin adı ise Samuelmiş.
       Birgün yaşlı amcanın biri gelip evine çeşitli şekillerde sehpa istediğini belirtmiştir. Kardeşler birbirlerine bakıp fikir yürütmeye çalışmışlar. İlk olarak arasındaki mesafe yakın olan ve 90 dereceden küçük olan üç bacaklı bir sehpa yapmaya karar vermişler.
Pierre bu sehpaya bir isim vermeye karar vermiş ve “dar açılı sehpa” demiş.
Samuel ise bir başka sehpa düşünürken tam 90 derecelik bir açı ile sehpa yapmaya başlamış. Bu sehpaya da “dik açılı sehpa” demiş. Sehpaları yapmaya devam ederken “Dar açılı sehpa var da neden geniş açılı sehpa yapmayalım” diye düşünmüşler.
90 dereceden büyük açılı bir sehpa yapıp buna da “geniş açılı sehpa” demişler.

Böylelikle amcanın istediği çeşitli şekillerde sehpaları yaparken açı kavramını dünyaya kazandırmışlardır.
Tuğba Şimşek
Tuğba Şimşek