Pelin
ÇAKIR
Fatma
OKUMUŞ
Gülçin
ATEŞ
Tuğba
ŞİMŞEK
Özel
Öğretim Yöntemleri
Pedagojik
Öğretim Programı
Prof.Dr.Nesrin
ÖZSOY
2016
Dersin Adı :
Matematik
Konu :
Açılar
Sınıf :
6
Hedef – Davranış :
Açıları kavrama
Açıların günlük hayatta yeri
Öğretim Kuramı :
Beyin Temelli Öğrenme
Öğretim Yaklaşımı :
Aktif Öğrenme
Öğretim Stratejisi :
Buluş Yolu
Sunuş Yolu
Öğretim Yöntemi :
Anlatım Yöntemi
Örnek Olay
Öğretim Tekniği :
Soru – Cevap
Konu Anlatımı
Öğretim Materyalleri :
Akıllı Tahta
Sınıf İçi Araç ve Gereçler
Açılarla İlgili Materyaller
·
Konu
Anlatımı :
·
Resimler
:
·
Dijital Hikaye :
PIERRE
VE SAMUEL KARDEŞLER
Zamanın birinde küçük bir
kasaba da tüm eşyaları yapan iki marangoz kardeş varmış. Küçük kardeşin adı
Pierre, büyük kardeşin adı ise Samuelmiş.
Birgün
yaşlı amcanın biri gelip evine çeşitli şekillerde sehpa istediğini
belirtmiştir. Kardeşler birbirlerine bakıp fikir yürütmeye çalışmışlar. İlk
olarak arasındaki mesafe yakın olan ve 90 dereceden küçük olan üç bacaklı bir
sehpa yapmaya karar vermişler.
Pierre bu sehpaya bir
isim vermeye karar vermiş ve “dar açılı sehpa” demiş.
Samuel ise bir başka
sehpa düşünürken tam 90 derecelik bir açı ile sehpa yapmaya başlamış. Bu
sehpaya da “dik açılı sehpa” demiş. Sehpaları yapmaya devam ederken “Dar açılı
sehpa var da neden geniş açılı sehpa yapmayalım” diye düşünmüşler.
90 dereceden büyük açılı
bir sehpa yapıp buna da “geniş açılı sehpa” demişler.
Böylelikle amcanın
istediği çeşitli şekillerde sehpaları yaparken açı kavramını dünyaya
kazandırmışlardır.
İfade Kullanİfade Kullan