Matematik Ögretminde Teknolojik Modern ve Öğretim Yaklaşımları

Matematik Ögretminde Teknolojik Modern ve Öğretim Yaklaşımları

Matematik, teknolojik, internet,web tabanlı öğretim,video konferans
 Matematiğin tanımı ve matematiğin tanım yapısı
Matematiğin, ardışık soyutlama ve genellemeler sureci olarak geliştirilen fikirler bağıntılardan oluşan bir sistem olduğunu sıralayabiliriz.
ÖZET:  Özetle matematik başlı başına bir sistem olan matematik, yapı ve bağıntılardan oluşmakla birlikte olup, bu yapı ve bağıntıların oluşturduğu ardışık soyutlamalar ve genellemeler süreçlerini kapsayan soyut bir kavram olarak adlandılırabiliriz.
Teknoloji, bilgisayarlar ve iletişimdeki yeni gelişmeler; öğretim anlayışında değişimlere neden olmuş ve günümüz öğretiminde yeni teknik ve yöntemlerin kullanımı da beraberinde getirmiştir.
Eğitimi bireyin yaşam boyu devam eden sosyalleşme ve kültürlenme süreci olarak, öğretimi ise bireylerin kazanması istenilen bilgi, beceri ve değerler için planlanmış ve kurumsallaşmış sosyal yaşantılar şeklinde tanımlayabiliriz.
GİRİŞ:
Matematiği şöyle tanımlayabiliriz:
Matematik: biçim, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki ilişkilerini akıl yoluyla inceleyen ve sayı bilgisi, cebir, uzay bilim gibi dallara ayrılan bir bilim olarak tanımlayabiliriz.
·    Matematik, günlük hayattaki problemleri çözmede başvurulan sayma,hesaplama, ölçme ve çizme işlemidir.
·    Matematik insanda mantıklı düşünmeyi geliştiren mantıksal bir sistemdir.
·    Matematik öğeleri ise mantık,sezgi, çözümleme,yapı kurma,genellik bireysel ve estetik oluşur.
·    Matematik dünyayı anlamamıza ve yaşadığımız çevreyi geliştirmede başvurduğumuz  bir yardımcıdır.
·       Matematik dersinde başarılı olabilmenin tek yolu, onun doğasını anlayabilmektir.
·       Matematikte amaç sadece öğrenilen konulardan hareketle birtakım problemlerin çözümleri bulmak değil, problemlerin çözümlerini ararken  matematiksel kavram ve genellemelere ulaşmak olmalıdır.
Matematik öğretiminin yetenekleri geliştirilebileceği savunmaktadır. Bunları şöyle sıralayabiliriz;
·       Öğrencinin matematiksel kavramları ve yöntemleri anlayabilmeleri
·       Matematiksel ilişkilerin farkında olabilmeleri
·       Mantıklı sonuçlara  ulaşabilmeleri
·       Alışılmamış değişik problemlerin çözümleri için matematiksel kavram, yöntem ve ilişkilerin uygulayabilmeleri
İşte bu tüm işlemlerden dolayı özellikle son yıllarda modern öğretim yöntemleriyle öğretimi kolaylaştırma ve ilgi çekici bir hale getirme işlevlerinin önemi değişik araştırmacılar tarafından da vurgulanmaktadır.
Matematik öğrenmek ve yapmak için tek BiTe olanak değildir.
Matematiğin farklı yüzleri ile tanıştırmak hem matematiğe olan ilgilerin  hem de matematik başarılarında etkili olacaktır.
Bu çalışmada  tam sayıların öğretiminde kontrol grubu ile gerçekleştirilen   düz  anlatım  yöntemi ile deney grubu gerçekleştirilen  çoklu zeka teorisine dayalı öğretimin öğrenci başarısına olan etkileri araştırıldı ve öğrencilerle bir buçuk aylık bir çalışma gerçekleştirildikten sonra, kontrol ve deney gruplarının tam sayılarla başarıları geliştirilen tamsayılar bilgi ölçeği ile karşılaştırıldı.
·       Yapılan  istatistiksel analizler sonucunda çoklu zeka teorisine dayalı matematik öğretiminin  öğrenci başarısı üzerine etkisi oldğu  ve kontrol deney ve deney gruplarının başarıları arasında anlamlı bir farklılık oldugu görüldü.
AHMET OKŞAK
Adnan Menderes Üniversitesi Matematik Bölümü

Unknown
Unknown